ΕΠ225 - Πληροφορική και Εκπαίδευση
Γενικά
Σχολή: Ψηφιακής Τεχνολογίας
Τμήμα: Πληροφορικής και Τηλεματικής
Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
Τίτλος Μαθήματος: Πληροφορική και Εκπαίδευση
Κωδικός Μαθήματος: ΕΠ225
Τύπος: Επιστημονικής Περιοχής
Εξάμηνο Σπουδών: 5
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: ΝΑΙ
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος: https://eclass.hua.gr/courses/DIT127/
Αυτοτελείς Δραστηριότητες
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας (Θεωρία): 3
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας (Εργαστήριο): 2
Πιστωτικές μονάδες: 5
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα στοχεύει, να αποκτήσουν οι φοιητές βασικές γνώσεις, όπως:
▶ Κατανόηση μεθόδων και τεχνολογιών για την σχεδίαση, εφαρμογή και αξιολόγηση
συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης.
▶ Χρήση εργαλείων Σχεδίασης, Συγγραφής, Διαχείρισης και Διάθεσης Προγραμμάτων
Ηλεκτρονικής Εκπαίδευσης/Κατάρτισης - Εργαστήριο Οργάνωσης Ηλεκτρονικών
Τάξεων: Χρήση Εργαλείου Moodle και εργαλείων web3
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των
απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Ηλεκτρονική μάθηση - μαθησιακά μοντέλα.
▶ Τρόποι μάθησης
▶ Σύγχρονη και ασύγχρονη μάθηση
▶ Μέθοδοι και τεχνολογίες για την σχεδίαση, εφαρμογή και αξιολόγηση συστημάτων
ηλεκτρονικής μάθησης.
▶ Ο ρόλος της γραφικής διεπαφής στην ηλεκτρονική μάθηση
▶ Εργαστήριο Οργάνωσης Ηλεκτρονικών Τάξεων.▶ Εκπαιδευτικό λογισμικό
▶ Θεωρίες που επηρεάζουν την ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού
▶ Ηλεκτρονικές Κοινότητες μάθησης
▶ Εικονικά πανεπιστήμια. Ε-learning στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
▶ Έρευνα στην εξ’ αποστάσεων εκπαίδευση και στην ηλ. μάθηση
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παρακολούθησης: πρόσωπο-με-πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιων Πληροφορίας και Επικοινωνιών:
eclass, moodle, εργαλεία web3
Οργάνωση Διδασκαλίας
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
ΙΙ. Ατομικές ή Ομαδικές Εργασίες (50%)
Ο μέσος όρος προκύπτει αν ο βαθμός της γραπής εξέτασης ειναι μεγαλύτερος ίσος του 5
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
1. Τζιμογιάννης, Α. (2019) Ψηφιακές Τεχνολογίες και Μάθηση του 21ου αιώνα, Αθήνα Εκδ. Κριτική
2. Αβούρης, Ν., Καραγιαννίδης Χ., Κόμης, Β. (2009) Συνεργατική Τεχνολογία, Αθήνα. Εκδ. Κλειδάριθμος