Αλεξάνδρα Γασπαρινάτου, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό
Πληροφορίες
Σύντομο Βιογραφικό
Η Αλεξάνδρα-Άννα Γασπαρινάτου είναι μέλος Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Είναι διδάκτορας του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο γνωστικό αντικείμενο «Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Διδακτική της Πληροφορικής» με έμφαση στα «Προσαρμοστικά Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα Μάθησης για Εκπαίδευση από Απόσταση». Είναι πτυχιούχος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος τριών ΜΔΕ στην «Ιατρική Φυσική», στα «Υπολογιστικά Μαθηματικά και την Πληροφορική» του Πανεπιστημίου Πατρών και στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Επιπλέον, έχει ολοκληρώσει με επιτυχία, τέσσερις Θεματικές Ενότητες του ΜΠΣ «Πληροφοριακά Συστήματα» του ΕΑΠ. Εργάστηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής και ως Εκπαιδευτικός Πληροφορικής. Από το 2013, συνεργάζεται με το ΕΑΠ ως μέλος ΣΕΠ, στις ΘΕ «Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη» (ΕΚΠ51), «Σπουδές στην Εκπαίδευση» (ΕΚΠ65), «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση: online learning και e-learning» (ΕΤΑ60) και «Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση και την Επικοινωνία» (ΕΤΑ62). Παράλληλα έχει επιβλέψει πτυχιακές και μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται κυρίως η αξιοποίηση των Μέσων στην Εκπαίδευση από Απόσταση και ιδιαίτερα τα Προσαρμοστικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης, η κατανόηση κειμένου Πληροφορικής, τα μαθησιακά στιλ. Έχει δημοσιεύσει σε περισσότερα από 30 έγκριτα διεθνή και ελληνικά περιοδικά, βιβλία, συνέδρια. Επίσης, συμμετέχει ως επιμορφώτρια σε προγράμματα επιμόρφωσης.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
1. Alexandra Gasparinatou, Maria Grigoriadou, "Supporting student learning in computer science education via the adaptive learning environment ALMA", Systems (2015), DOI: 10.3390/systems3040237
2. Maria Grigoriadou, Alexandra Gasparinatou, "Text comprehension in computer science education", Improving computer science education (2013), DOI: 10.4324/9780203078723
3. Alexandra Gasparinatou, Maria Grigoriadou, "Exploring the effect of background knowledge and text cohesion on learning from texts in computer science", Educational Psychology (2013), DOI: 10.1080/01443410.2013.790309
4. Alexandra Gasparinatou, Maria Grigoriadou, "ALMA: An Adaptive Learning Models environment from texts and Activities that improves students' science comprehension", Procedia - Social and Behavioral Sciences (2011), DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.04.181
5. Alexandra Gasparinatou, Maria Grigoriadou, "Supporting students' learning in the domain of computer science", Computer Science Education (2011), DOI: 10.1080/08993408.2010.509909